Follow by Email

Dienstag, 19. April 2011

Semnătura digitală!?!?!?

INFORMAȚIE CARE CIRCULĂ PRIN E-MAILING:
”Am fost la BRD pentru a face o donatie si dupa ce am depus banii, pe langa cartea de identitate si chitanta care atesta suma depusa, mi s-a cerut sa semnez digital pe un dispozitiv electronic amplasat pe ghiseu. Am cerut explicatii functionarei, mi s-a spus ca acea semnatura se cere o singura data si va fi ulterior folosita in tranzactiile efectuate de acelasi client si, cel mai grav, CA INLOCUIESTE CARTEA DE IDENTITATE si ca astfel, ei nu vor mai face de fiecare data o copie xerox a cartii de identitate a clientului.
Au o practica foarte suspecta – te iau repede prin surprindere, nu ai timp sa te gandesti sau sa refuzi tranzactia pentru ca ei deja au inceput sa proceseze datele de pe C.I.
Am semnat si ulterior am sunat la telverde (relatii clienti) pentru a cere informatii suplimentare. Mi s-a spus ca, daca vroiam, puteam refuza semnarea electronica si ca acea semnatura ramane stocata in baza lor de date. Mi s-a spus ca, daca vreau, pot face o cerere prin care sa solicit bancii ca nu doresc ca semnatura mea sa ramana stocata in format electronic in baza lor de date.
Merg la banca, vreau sa fac cererea, mi se spune ca nu se poate, ca o data ce am semnat, nu mai pot reveni asupra deciziei mele. Surpriza lor a fost insa ca mi-am facut lectiile inainte, am citit legea 677/2001 de protectie a datelor cu caracter personal, precum si conditiile generale de utilizare a serviciilor bancii : invoc drepturile mele din conditiile generale de utilizare, conform carora am dreptul de interventie asupra datelor personale, aici fiind incluse colectarea, inregistrarea, stocarea, adaptarea, modificarea, reactualizarea, blocarea, stergerea, distrugerea.
Astfel, daca omul nu merge la banca pregatit, i se spun tot felul de vrute si nevrute, i se invoca motive nejustificate si daca nu se face apel la lege sau la clauzele bancare, conform carora clientul are dreptul de interventie asupra datelor, de stergere, blocare, reactualizare, functionarul ii va spune clientului neinformat ca o data ce a semnat, acea actiune e ireversibila si clientul nu are cum sa intervina.
Este foarte grav ce se intampla, lumea semneaza in necunostinta de cauza, si astfel, te poti trezi ca ai un credit facut pe numele tau, fara ca tu sa stii, sau alte actiuni prin care libertatea clientului este ingradita. Cine are acces la semnatura clientului poate efectua in numele acestuia diverse operatiuni, (retragere de numerar, creedite, etc), deoarece semnatura electronica inlocuieste prezenta buletinului.
Faceti cunoscuta practica de la BRD, ii rog si pe altii care s-au confruntat cu situatii similare sa expuna cazul sau.”



Kommentare:

  1. Alta "teorie a conspiratiei". Semnatura scanata care a generat atatea comentarii este de fapt un specimen de semnatura ce are rolul de a creste siguranta tranzactiilor si de a elimina posibilele fraude.

    Angajatii bancii vor putea confrunta specimenul de semnatura cu cel existent in original pe documentul care sta la baza realizarii unei tranzactii. Acest specimen de semnatura nu inlocuieste cartea de identitate, nu poate autoriza efectuarea unor operatiuni bancare sau de orice alt tip si nu poate certifica semnatura clientului in relatia cu tertii. Faceti apel la logica, oameni buni, nu mai vehiculati aiurea tot ce va cade in mana.

    AntwortenLöschen
  2. ia zii tu "zău”!!! Ce vorbești tu, frate? Cum să-ți dai semnătura la dispoziția băncii? Ai căpiat???? Nu, doar trăiești în România și ai uitat chestia asta, ai creierul spălat. Semnătura pe acte originale se dă la fața locului, adică cum să compare actele mele originale cu semnătura digitală ..... Pun pariu că lucrezi pentru BRD.
    PORTARU (!)

    AntwortenLöschen