Follow by Email

Mittwoch, 8. August 2012

Etică, adevăr, timing .... ce fac?



Etic, moral vorbind, ceea ce știu la acest moment, ar trebui făcut public. Pentru binele celor mulți. Nu neapărat că le-ar salva poate sănătatea, dar pentru dreptul lor de a fi informați corect. 
Dacă public acum ceea ce știu, știu sigur că voi fi rapid pusă la colț în stil flegmatic, bădărănesc, ironic. Cum mi s-a mai întâmplat. Deși de fiecare dată am avut dreptate. Dar apoi lucrurile s-au aplanat și nimeni nu și-a mai adus aminte că eu am avut dreptate.
Un principiu de bază al unui bun jurnalist este și acela de a cântări extrem de bine dacă spune adevărul. Adevărul nu este ceva cu care arunci peste tot, în orice moment, doar de dragul de a-l spune. Sunt situații specifice când tăcerea devine de aur. 
În cazul de față - despre care nu pot încă povesti, pentru că încă sper ca cei implicați să acționeze corect în timp util -, publicarea adevărului ar fi utilă unui grup mai mare de oameni, decât acela căruia i-ar dăuna. Pe principiul ”fericirea/binele celor mulți are prioritate în fața fericirii/binelui celor mai puțini numeric” ar trebui să spun ceea ce știu. 
Mai dorm o noapte ”peste”. Din fericire, mai este timp. Nu pentru mine. Ci pentru cei care au datoria morală de a lua măsurile necesare.
Le doresc multă inspirație și mult curaj!
Update septembrie 2012: întâmplător sau poate nu, cei vizați au întors lucrurile și au luat decizia corectă. Nimeni nu știe cu adevărat de ce. Dar eu știu. Evenimentul a fost relocat. Tot e bună și frica asta la ceva.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen