Mittwoch, 15. Oktober 2014

Față-n față cu ... reacțiunea. În Austria.

Azi mi-am ridicat de la poștă cartea austriacă de identitate. Da frate, de la poștă, no joke!!!
Mă prezint la ghișeu și mă legitimez cu a mea carte de identitate, românească. Nu, că nu e bună. Cum frate nu e bună?! Păi nu are nici o semnătură pe ea, e un plastic. Mă uit mirobolant la angajata Poștei Austriece din Viena .... Dragă Frau, cu plasticul ăsta am călătorit prin toată Europa, hai să fim serioși!! Nu am pașaportul la mine. Păi nu, că normal, în Austria, ca să poți ridica documente de la poștă, mai ales documente guvernamentale, trebuie să te identifici cu un document de identitate unde să apară semnătura ta, ca posesor. 
Chestie care mi s-a întâmplat în prima zi în Viena, când m-am dus să cumpăr 10 m de cablu de internet de la Praktiker și am vrut să achit cu cardul Visa românesc eliberat de ING, pe care nu-l semnasem, căci în România nu m-a întrebat nici dracu de semnătură pe card și am zis să nu fiu io mai catolică decât Papa de la Roma, că mi-am luat destule pe plaiurile mioritice. Adică mi-am luat destule castane! Casiera mi-a cerut să mă legitimez și mi-a explicat că un card fără semnătură nu poate fi luat în considerare. Și m-a pus să semnez. Și m-am conformat, pentru că avea dreptate.
Deci, revenind:
I-am zis funcționarei de la Poșta Austriacă, în timp ce mă pregăteam, spășită, să părăsesc ghișeul: 
Dragă doamnă, dacă ai avea bunăvoința să-mi dai plicul acela de la autorități, aș avea plăcerea ca data viitoare să mă pot identifica aici cu un document de identitate eliberat de autoritățile austriece și care are semnătura mea pe el.
A făcut ochii mari ..... cât un pește mic, din Oceanul Pacific :-)
Ah, deci asta aveți în plic?
Yes, dear, asta am în plicul ăla albastru.
Neconvinsă, mi-a înmânat plicul. 
Ca să-i aduc liniștea interioară am desfăcut plicul, am scos cardul de identitate, unde era și semnătura mea și poza mea actuală și i l-am arătat. S-a uitat, s-a convins, mi-a explicat că pentru eliberarea corespondenței de la autorități există măsuri speciale de securitate bla-bla-bla, am înțeles-o și i-am mulțumit pentru felicitările acordate: ”Aveți un card valabil pe 10 ani, eheee ... majoritatea se eliberează doar pe 2-3 ani.”
Iete că nu știam :-)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen